Velkommen til kapellet.

I Misjonskirken har vi et kapell tilrettelagt for bønn og lovsang. Kapellet er åpent for alle som ønsker å bruke det enten alene, sammen med husfelleskap eller bønnegruppe. Har du spørsmål om tilgang til eller bruk av kapellet, kan du ta kontakt med oss på post@misjonskirken.no.

Vi har en felleskalendar som du kan bruke til å finne ledige timer i kapellet.

English:

In Misjonskirken we have a chapel set aside for the purpose of prayer and worship. The chapel is open for anyone who wishes to use it, whether you’d like to pray alone, together with your house group or as a prayer fellowship. If you have questions about access to or the use of the chapel, you can reach out to us at post@misjonskirken.no.

We have a calendar that you can use to book a time in the chapel in.

Spørsmål og svar (FAQ)

Hvordan finner jeg kapellet? (How do I get to the chapel?)

Kapellet finnes langs Slemdalsveien mellom kirken og Pust kaffebar. Du kan enten gå gjennom kirkelokalet eller inn i inngangsdøra langs Slemdalsveien. Inngangsdøra er til et lite rom med store vinduer ut mot gaten før du kommer til pust kaffebar. På dette tidspunktet trenger du en nøkkel for å komme inn. Vi jobber med å oppdatere nøkkelsystemet. Ta kontakt om du har spørsmål.

The chapel is located between the church building and Pust cafe on Slemdalsveien. You can either go through the church building to get to the chapel or enter through the side door on Slemdalsveien, to the little room before you come to Pust kaffebar. At this time you need a key to enter the chapel. We are currently working on updating our key system so that it is more accessible. Please contact us if you have questions.

Hva kan jeg bruke kapellet til? (What can the chapel be used for?)

Du kan bruke kapellet til bønn, lovsang, husfelleskap, bønnemøter, sjelesorg, veiledningssamtaler eller bare til å hvile. Det er veldig stor grad av friheten til hva det kan brukes til. Imidlertid, ønsker vi ikke at kapellet skal brukes til møter, kontorarbeid eller som lagerrom. Vi har flere møterom i lokalet vårt som kan disponeres til møter og en stor kontorplass.

The chapel can be used for prayer, worship, house groups, counseling, or just to rest. There is a great deal of freedom as to what the room can be used for. However, we ask that the chapel is not used for business meetings, office work, or as a storage room. We have several meetings room on our premises and a large office space that can be dispensed as needed.

Hva om jeg aldri har bedt i en hel time før? Jeg er ikke sikker på om jeg er en slik bønneperson…(What if I have never prayed for a whole hour? I’m not sure I’m that kind of person…)

Vi anbefaler deg å teste dette ut. Vi vil legge til rette for ulike stasjoner i bønnerommet som kan inspirere deg og lede deg igjennom en time, og finne ulike måter å be på. Mange blir overrasket over at tiden flyr!

We encourage you to give it a try! We have several stations set up in the prayer room to guide you through your hour and help you find different ways to pray. Many people find that time flies by!

Må jeg registrere meg i kalenderen, eller kan jeg bare dukke opp? (Do I have to register or can I just show up?)

Hvis det ikke er noen som har booket i kalenderen når du kommer er du velkommen til å bruke kapellet. Verten vil også kunne vise om det er opptatt eller tilgjengelig. Det beste er å booke tid, eller å sjekke kalenderen før du kommer.

If the hour on the calendar is open you are welcome to drop in. The host will be able to let you know if the chapel is in use. The best option is to sign up or check the calendar before you come.